Kašperské Hory - Javornické okruhy

10. 05. 2016 10:43:08
Kašperské Hory stojí tak trochu opodál masovému zájmu turistů a neprávem. Nabízí mnoho krásného - údolí Otavy a Zlatého potoka,hrad Kašperk. Není náhodou, že si tuto krajinu vybral Karel Klostrermann jako prostředí pro své romány.

My bychom rádi spojili poznání krajiny i s trochou sportu, nabízí se tedy kolo a trasy po kopcích. Otázkou je, jak najít ta nejlepší místa, vyhnout se silnicím a zároveň zvolit cesty tak, aby byly sjízdné. Stačí pár kliků na internetu a mám řešení - Javornické okruhy. Je to síť mountainbikových a cykloturistických tras, kde si svoje najde jak náročný bajker, tak i pohodář. Přitom nejde o žádnou komerci, vše jde za partou místních nadšenců, kteří se chtějí podělit o krásy Javornického masivu a okolí. Jako výchozí bod pro víkendové bajkování, volíme obec Javorník.

V pátek večer jsme na místě, půjčujeme si v místní hospodě GPS navigaci s nahranými trasami a vybíráme ty nejlepší. Ráno je zalité sluncem, teplota se během dne má blížit 20°C, zkrátka ideální podmínky, proto volíme okruh nazvaný superčervený, o kterém traséři píší, jako o poctě náročným MTB maratonům. Tak uvidíme. Trochu se z počátku pereme s navigací, ale nakonec si na sebe zvykáme a konečně se opíráme do pedálů. Pomalu začínáme rozumět filozofii tratí, žádné široké, pohodlné cesty, jedeme lesními trejly, po neznačených cestách, pěšinkách mezi stromy, tu a tam s nádhernými výhledy po okolí, kopec střídá kopec. Bajkerská nirvána.

Asi 7 km před koncem okruhu, nám dochází baterie v navigaci, což v tomto terénu znamená prakticky konec cesty. Naštěstí se tak stává nedaleko Řetenice a ke karavanům je to jen kousek. Využíváme toho k pozdnímu obědu a doplnění tekutin. Do Javorníku to je jen přes poslední kopec a jsme "doma". V nohou 72km a nastoupáno 2.200 m, pěkná šichta. Ale den plný zážitků ani zdaleka nekončí, jak se na první pohled může zdát. Bezprostředně po dojezdu syn zjišťuje, že nemá telefon, jediná možnost, kde mohl zůstat, je ona hospoda, kde jsme si před půl hodinou dopřáli odpočinku. Ale moje prozvánění na synovo číslo je zbytečné, telefon je vypnutý. Zkouším tedy pevnou linku a na druhé straně mi naštěstí potvrzují, že telefon mají a je k vyzvednutí. To znamená sbalit karavan a dojet pro něj, ale má to háček. Ve zmatku si zamykám klíčky od zapalování do zavazadlového prostoru a cesta k němu vede jen přes otvor o rozměru 70x40cm. Nevěřil bych, že jsem v podstatě hadí muž. Klíčky mám a nakonec i telefon. Neodpustím si ale poznámku k nálezcům telefonu. Za normální považuji po nálezu najít v adresáři kontakt na mámu, tátu, ségru a dát jim na vědomí, kde je telefon. Tady se telefon vypnul .....

Vzhledem k tomu, že jsme si v sobotu trochu naložili, dnes volíme trasu kratší, nazvanou Trailová symfonie. A charakter trati dokonale vystihuje její název. Trefně to popsali i autoři tratě: První polovina okruhu zvaná KREV A ADRENALIN Vás provede po nejkrásnějších singlech Javornické hornatiny na "dno" kaňonu řeky Otavy, ta druhá s názvem POT A SLZY Vás pak nechá všechny ty krásně ztracené výškové metry "vyšplhat" zpátky na Javorník .

Dnes nás nečekalo žádné překvapení během cesty a ani po ní, jen jsme si dosyta užívali krásu tratě a okolí. Krátce po poledni jsme zpět, ujeto 36km, nastoupáno 1.295m. Víkend byl skvělý a Vám chlapy, kteří se okolo okruhů točíte, chci vzkázat: Děláte to dobře, jste borci. Díky.

Trasa Superčervená + Trailová symfonie

Profil trasy

Autor: Petr Havránek | úterý 10.5.2016 10:43 | karma článku: 12.68 | přečteno: 623x

Zanzibar - sever ostrova

Blíží se konec našeho pobytu na Zanzibaru a s ním i poslední výlet na severo-východ ostrova, který pro nás mohl skončit tragédií...

16.10.2017 v 7:00 | Karma článku: 6.41 | Přečteno: 164 | Diskuse

Zanzibar - Stone Town

Město Stone Town je protkané hořkou minulostí i pulzující současností a jeho prohlídka v nás vzbuzuje velká očekávání.

2.10.2017 v 7:00 | Karma článku: 8.10 | Přečteno: 190 | Diskuse

Zanzibar - z pralesa za delfíny

Jak dopadlo naše setkání s delfíny a je prales Jozani forest místem, kde lze pozorovat volně žijící opice Red Colobus? Na to odpoví další díl našeho poznávání ostrova.

18.9.2017 v 7:00 | Karma článku: 9.34 | Přečteno: 226 | Diskuse

Zanzibar - korálový rif

Máme za sebou krátkou aklimatizaci na ostrově a je nejvyšší čas k poznávání zdejší fauny a flóry. Před námi je návštěva spice garden a prozkoumání korálového rifu.

4.9.2017 v 7:00 | Karma článku: 11.76 | Přečteno: 377 | Diskuse

Michal Dokoupil

Jak jsme mrzli v Thajsku

Pokud jste cizinec v Číně, jediný způsob jak přežít Čínský nový rok je vypadnout ze země. My tentokrát po dlouhé době opět do Thajska a Kambodže. Tento rok jsme si ale vzali počasí sebou...

17.10.2017 v 14:00 | Karma článku: 10.65 | Přečteno: 331 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 7: Z hardangerského "Domova vandráků" k fantastickým vodopádům

Jsa ubytováni v Hardanger Vandrerhjemu v Lofthusu u Sorfjordu, pobočném zálivu Hardangerfjordu v jižním Norsku, se chystáme do Kinsarviku do údolí Husedalen k jeho čtyřem fantastickým vodopádům střežícím vstup do NP Hardangervidda

17.10.2017 v 7:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 55 | Diskuse

Libor O. Novotný

Někdy je prostě musíte nakopat do zadku

Ghana jistě nepatří k tradiční turistickým cílům. Ale právě proto tam můžete zažít příhody, které se vám už nikde jinde nestanou.

16.10.2017 v 15:00 | Karma článku: 17.72 | Přečteno: 744 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 6: Nádherný dvojvodopád Latefoss, na Trolltungu ale lézt nebudeme

2 větve půl druhé stovky metrů vysokého vodopádu Latefossen napájeného vodou jezera Lotevatnet z ledovců Hardangerviddy se stékají dole u nejlepšího místa pozorování a ústí do řeky Gronsnalsona a vodní tříšťí mokří přihlížející...