Z Kvildy na Bučinu.

Šumava prý praská pod náporem turistů, alespoň tak to v poslední době slýchávám od svých známých. Opravdu je to tak?

Poslední prázdninový víkend strávíme na Šumavě, kterou v poslední době pro samé lezení na vysoké kopce, zanedbávám. Útočištěm se nám stane jako obvykle Kvilda, kde v pátek večer „uklízíme“ náš karavan do rohu parkoviště a jdeme na malou procházku do vsi. Přes to, že je léto v plném proudu, tady na Šumavě je sotva 10°C. Ostatně to není nic mimořádného, vždyť pod Jezerní Slatí se před několika dny dostala teplota dokonce až k hranici mrazu.

Podvečerní Kvilda je poklidná, potkáváme jen několik turistů, podobně bloumajících po vesnici, jako my, vládne tu nečekaná pohoda. Ale neděláme rychlé závěry, zítra uvidíme, jak dopadne náš „test masovosti“. A v čem spočívá? Chceme si ověřit, zda je pravdou to, že se z okolí Kvildy stalo Václavské náměstí. A není vhodnějšího místa k testu, než území mezi Kvildou, prameny Vltavy a Bučinou.

Ráno nespěcháme, v poklidu snídáme a necháváme vystoupat slunce nad hranu lesa, abychom se ohřáli v jeho paprscích. Bude den, jako vymalovaný. Cestu začínáme za sjezdovkami, u Hraběcí Hutě a po Vltavské cestě míříme dál na jih až na rozcestí U mostu. Zde uhýbáme do Vltavského lesa a přes Štruncovu cestu stoupáme až na kopec Stráž (1 308 m n. m.).

Vrchol je sice skryt mezi vzrostlými stromy, ale i tak vidíme holé stráně Černé hory. Pohled to není nikterak veselý, kůrovec dokonale zdevastoval celou oblast sahající až k hranicím, ale dobrou zprávou je, že Šumava není mrtvá.

Mezi suchými pahýly prorůstá zelený podrost a budoucnost se tedy zdá optimistická. Stejně, jako naše nálada. Je krásně, touláme se lesem plným borůvek a hub, přičemž obojímu na plno podléháme. Ruce a ústa máme fialové a obal od větrovky plný hub. A právě tuhle výslužku věnujeme kuchyni na Alpské vyhlídce v penzionu na Bučině, kde si hodinu po poledni dopřáváme malý odpočinek.

První polovina cesty je za námi a pro návrat na Kvildu se nabízí více variant, my volíme tu „zahraniční“. Přes přechod Finstrau se po turistickém chodníku vyšplháme na bavorskou stranu k vrcholku  Siebensteinkopf  (1 263 m n. m.), odsud zpět na „rodnou hroudu“ a přes Strážní stezku až do vsi.

A výsledek našeho testu? Více jak povzbudivý. Během naší dvaceti dvou kilometrové trasy jsme potkali sotva dvacet lidí (vyjma Bučiny). Den chceme ukončit kávou a necháváme se zlákat nově otevřenou kavárnou. Ta se hned na první pohled odlišuje od ostatních provozoven svým svěžím designem, za který si ovšem musíme „trochu připlatit“. Espresso za 75 Kč je ale vážně moc…

Poslední sluneční paprsky nám zpříjemňují podvečer u karavanu a my se loučíme ze šumavským létem.

Autor: Petr Havránek | pondělí 9.9.2019 9:59 | karma článku: 21,07 | přečteno: 1014x

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 165x | Diskuse| Cestování

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,62 | Přečteno: 161x | Diskuse| Cestování

8.5.2023 v 11:25 | Karma: 16,81 | Přečteno: 842x | Diskuse| Cestování

Velikonoční Mallorca

Perla Středozemního moře, místo s příjemným celoročním podnebím, takový je ostrov Mallorca. Španělské území je rájem pro cyklisty, trekaře i milovníky odpočinku, dobrého jídla a pití.

18.4.2023 v 12:26 | Karma: 16,06 | Přečteno: 356x | Diskuse| Cestování

Gruzie – Velký Kavkaz

Gruzie je pro nás Středoevropany ještě stále exotickým koutem planety. Většina cestovatelů si k poznání země vybírá letní měsíce, my ne! Poletíme v plné zimní sezóně a oblast Velkého Kavkazu poznáme se skialpými lyžemi na nohou.

10.3.2023 v 7:00 | Karma: 16,50 | Přečteno: 666x | Diskuse| Cestování

Dolomity na skialpech.

Dolomity máme všichni rádi, většina z nás se jimi proháněla na kole, prošla po turistických stezkách, nebo se nechala ohromit jejich majestátností a krásou z hřebenů rozeklaných skal. Ale se skialpovými lyžemi to bude premiéra.

17.2.2023 v 12:14 | Karma: 11,74 | Přečteno: 216x | Diskuse| Cestování

Cesta severním Vietnamem

Vietnam, země na jihovýchodě Asie byla v mém hledáčku již dvakrát. Ale pokaždé se mi do odletu připletly nějaké nepříjemnosti a z cesty sešlo. Tentokrát vše klaplo. Do třetice všeho dobrého, snad ...

6.12.2022 v 15:31 | Karma: 19,94 | Přečteno: 671x | Diskuse| Cestování

Grossarl a okolní kopce

Krátké volno strávíme u našich jižních sousedů, jen hodinu cesty od Salzburgu, v malém městečku Großarl.

18.8.2022 v 10:47 | Karma: 12,25 | Přečteno: 243x | Diskuse| Cestování

Z Insbrucku na Stubai.

Když se řekne Stubai, většině z nás se vybaví ledovec, lyžování, nebo vysoko horská turistika. U mě to bylo do prvního červencového víkendu stejné. Ale po něm už ne!

29.7.2022 v 8:32 | Karma: 15,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Norsko, Sunnmorské Alpy.

Norsko je mekkou cestovatelů, toužících po volném pohybu v nespoutané přírodě s nekonečným množstvím fjordů, zálivů, ale i malebných vesniček a měst. Naše cesta míří do srdce Sunnmorských Alp, k fjordu Hjorundfjord.

8.4.2022 v 7:00 | Karma: 16,10 | Přečteno: 518x | Diskuse| Cestování

Ötztalské Alpy – okolí Längenfeldu.

Ötztalské Alpy jsou zaslíbeným místem všech skialpinistů. Dobře dostupná oblast s příjemnými kopečky i ostrými hroty horských velikánů, včetně nekonečných plání s panenským sněhem. vzhůru do Tyrolska.

19.2.2022 v 7:00 | Karma: 13,73 | Přečteno: 260x | Diskuse| Cestování

Ski alp nad Schnalstalským údolím

Schnalstal, oblast v severní Itálii, na hranicích s Rakouskem se stala naší náhradní destinací po zpřísnění restrikcí u našich jižních sousedů. Improvizace, která se vyplatila. Když to nejde ze severu, půjde to z jihu!

18.12.2021 v 7:00 | Karma: 11,20 | Přečteno: 285x | Diskuse| Cestování

Lago di Garda

Konečně! Tohle jednoduché slovo vystihuje vše, co je ukryto v mé duši. Konečně můžeme vyrazit dál, než za hranice naší republiky. A symbolicky do naší druhé “domoviny” - k jezeru Lago di Garda, Torbole.

18.11.2021 v 14:38 | Karma: 17,81 | Přečteno: 626x | Diskuse| Cestování

Na skok v Totes Gebirge.

Hinterstoder, malá obec uprostřed bělostných hor Totes Gebirge a nad ní nejznámější a zároveň i nejvyšší hora pohoří Grosser Priel (2 515 m n. m.). To byl cíl naší víkendové akce.

27.9.2020 v 7:00 | Karma: 16,47 | Přečteno: 629x | Diskuse| Cestování

Toulky po vrcholcích hor.

Hory fascinují mnohé z nás. Vysoké štíty, sahající až do oblak, strmé skály pokryté ledovcem i bujná vegetace v údolích. Zde je několik mých vzpomínek na letošní toulky po kopcích.

29.8.2020 v 7:00 | Karma: 19,25 | Přečteno: 467x | Diskuse| Fotoblogy

Ötzalské Alpy a výstup na Wildspitze (3.770 m.n.m.)

Vrchol druhé nejvyšší hory Rakouska Wildspitz, sahá do výšky 3.770 metrů a je pro zdatné alpinisty relativně snadno dostupný. Ovšem ne vždy to platí na sto procent...

17.8.2020 v 7:00 | Karma: 16,03 | Přečteno: 681x | Diskuse| Cestování

Jak jsem nevylezl na Mont Blanc...

Střecha Evropy Mont Blanc (4.808 m n. m.) láká každoročně tisíce lezců a já nebyl výjimkou. Ale ne všichni mají to štěstí stanout na vrcholu.

31.7.2020 v 5:00 | Karma: 17,12 | Přečteno: 581x | Diskuse| Cestování

Berchtesgadensko

Nejzazší oblast německého Bavorska tvoří jakýsi poloostrov na rakouském území a pro všechny, kteří se nechají zlákat k jeho návštěvě, bude zcela jistě příjemným překvapením.