Söll - SkiWelt Wilder Kaiser

Namlsáni krásným začátkem zimy, plánujeme výjezd do hor mezi vánočními svátky a koncem roku. Bude to Itálie, nebo zůstaneme v některém za zimních středisek sousedního Rakouska? Otázka, kterou za nás nakonec vyřešilo počasí.

Místo vysokých závějí sněhu, je tu frontální obleva a teploty šplhající k 10°C a to téměř po celé Evropě. Tím se nám okruh míst rázem zúžil a my vybíráme areál Söll v srdci SkiWelt Wilder Kaiser. Lyžařského střediska, vzdáleného od českých hranic pouhé tři hodiny a nabízejícího neuvěřitelných 284 kilometrů sjezdovek. Jediným slabým místem tohoto lyžařského ráje, je jeho malá nadmořská výška, ale věříme, že ve vyšších partiích bude sněhu dostatek a následující čtyři dny, prožijeme v "plné rychlosti". Po svátečním obědě, 26.12., se vydáváme na cestu, která by v ideálním případě měla trvat pět hodin. Jenže to by se nám do cesty nesměly připlést kontroly na rakousko-německé hranici. Trpělivě popojíždíme metr po metru a mezi nadávkami velebíme schengenský prostor z před několika let, kdy jsme tato místa projížděli bez zastavení. Ale taková je hold dnešní doba. Söll má, krom již zmíněného, ještě jednu výhodu a tou je otevřená náruč pro kočovné nomády, jako jsme my. Karavanisty zde tolerují, ba co víc, stání není zpoplatněné a tak se na parkovišti poslušně řadíme mezi své nové sousedy a příjezd slavíme lahvinkou dobrého vína.

Ráno si pro nás nepřipravilo příliš vřelé přivítání, kopce jsou zahaleny do mraků a teplota již teď šplhá nad nulu. Věřme, že si počasí dá říci a naše zdejší premiéra bude vydařená. A to, v co jsme tajně doufali, se záhy mění ve skutečnost, mraky se pomalu stěhují kamsi na západ a svahy zaplavilo slunce. Ideální počasí, kterého z plných sil využíváme až do "posledního lana" a tak není divu, že jsme večer pořádně unaveni.

I přes to si jdeme prohlédnout centrum městečka a "vychodit" tak únavu z nohou. Uléháme ale s obavou, z nebe se pomalu začíná snášet déšť a naplňuje se tak předpověď počasí, která na zítra nevěstí nic dobrého.  Naštěstí se v průběhu noci, mění déšť ve sněžení a to je již o trochu optimističtější varianta. Těsně po páté hodině ranní, mě budí traktor, který krotí svojí radlicí čerstvě napadaný sníh, ale to není to jediné, co mi dnes v noci nedalo spát. Po celou noc se mi do ucha vkrádalo prapodivné a pravidelné klepání. My karavanisté spíme tak, jako tak, na půl oka, vždy ve střehu, zda nedojde plyn, nebo proud, takže tohle klepání se mi stalo další noční můrou. Co to sakra může být? Že by mi někde prokapávala voda z baterie? Zkontrolováno, ne. Bude to asi soused a jeho naftové topení, ale vedle mě stojí brácha a ten webasto nemá. Záhada, která mi ležela v hlavě celou noc a měla nakonec jednoduché rozuzlení. Kapající voda na přední masku auta. Jak jednoduché...Jeden problém je vyřešen, ale druhý zůstal, mlha a sněžení. Pro jistotu kontroluji na telefonu web kameru, umístěnou na vrcholu Höhe Salve a vypadá to, že i přes tu bídu, se dá lyžovat. Jdeme do toho. Kabinka nás vyvezla do první mezistanice a po pár jízdách se zdá, že naše obavy byly liché. Posilněni tímto zjištěním, vyjíždíme na vrchol kopce a v tom okamžiku ztrácíme na optimismu. Mlha, kam se podíváš.

Ale jak praví staré lyžařské pořekadlo-v pěkném počasí umí lyžovat každý blbec, takže hurá do dalších údolí. Jenže s postupem času se mlha mění v neprostupnou bílou tmu a nám nezbývá, než si přiznat prohru a stahujeme se zpět do Söll. Pátek má být dnem D-slunce a čerství sníh. Proto ráno příliš neokouníme a spěcháme co nejdříve na lanovku. První lano to sice není, ale pár manšestrových varhánků přeci jen sjíždíme.

Nicméně tím hlavním trhákem dne, jsou čerstvým prašanem pokryté svahy a náš celodenní freestyle.

Skvělý den a skvělé lyžování! Jestli tohle měl být poslední podařený den našeho lyžování, tak stál za to. Zítra se má opět kazit počasí a naše dny strávené zde ve SkiWelt jsou u konce. Odjíždíme domů, ale ne hned, až po zítřejším dopoledním lyžování. To je paradoxně, i přes mizerné počasí, parádní. Málo lyžařů a kvalitní sníh. Söll nás nezklamal, ba naopak, s klidným svědomím můžeme celou SkiWelt arénu doporučit všem, kdo touží po nekonečně dlouhých sjezdovkách a dokonalém servisu.

Autor: Petr Havránek | pondělí 1.1.2018 15:36 | karma článku: 13,54 | přečteno: 569x

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 168x | Diskuse| Cestování

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,64 | Přečteno: 164x | Diskuse| Cestování

8.5.2023 v 11:25 | Karma: 16,81 | Přečteno: 843x | Diskuse| Cestování

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...