Lyžování v rakouském Wurzeralmu.

Wurzeralm je menší lyžařské středisko, vzdálené asi hodinu jízdy od Linze. Tedy pro našince "kousek" za hranicemi. A když se sejde dostatek sněhu a dobré počasí, není si na co stěžovat.

Jarní prázdniny každoročně trávíme na horách a podle jejich termínu je to buď začátek, nebo konec lyžařské sezóny. Tento rok na nás vyšel březen, což tedy znamená jarní lyžování. A k tomu patří i slunce, které nám předpověď slibuje v malém lyžařském středisku Wurzeralm. Jedeme vlastně do známých míst, Wurzeralm je na opačné straně masivu Warscheneck, kde je nám dobře známý Hinterstoder. Na rozlehlé parkoviště přijíždíme společně s Martinem v úterý před setměním a parkujeme tak blízko od lanovky, že stačí vystrčit ruku z okénka a jsem u kasy.... přeháním, ale tohle je jedna z dalších výhod karavaningu, stát pohodlně a blízko lanovky.

Středeční ráno, budí nás obvyklý ruch přijíždějících lyžařů, což je neklamná známka toho, že máme vstávat i my. Za tu dobu, co jezdíme karavanem, jsme si vytvořili systém a pevný ranní rituál. Já vstávám první, stavím na kávu a chystám snídani. Ostatní vyčkávají, až do okamžiku, než pára rozezní mokka konvičku a karavanem zavoní čerstvá káva. Po společné snídani se opět úkoly dělí. Já odcházím do koupelny, Jenda se obléká a jde ven připravit lyže. Zdá se to být jednoduché a možná i zbytečné, ale dva současně se oblékající lyžaři na 3m2 se podobají ranní zácpě v metru a o to nikdo nestojí. Dnes bude krásný den, slunce pomalu šplhá z poza skal a my vyjíždíme nadzemním vláčkem do sedla, ke sjezdovkám.

Sníh je díky mrazu krásně pevný a nám trvá dobré tři hodiny, než projedeme všechny sjezdovky, které zdejší areál nabízí. Před polednem se jdeme posilnit. Výborné jídlo, pivo a jasná obloha mě a Martina trochu zpomalují v dalším lyžování, takže na svah vysíláme jen děti a sami je s půllitrem piva a sluncem ve tváři, rozvážně sledujeme. Ale bez obav, šnapsu jsme se vyhnuli....

Počasí dělá svoje, ze sněhu je břečka a děti žadoní o návrat ke karavanům, prý si budou hrát ve zbytcích sněhu a kopat iglú. Ale dolů jedeme po svých, žádný vláček, zní naše rozhodnutí. Pouštíme se kopcem dolů, po široké a pohodlné sjezdovce, ale jen do míst, kde bílý jazyk končí a začíná zelená louka.

Dál musíme po svých. Naštěstí to není tak daleko a navíc se na nás u pokladen směje otevřená hospoda. Děti odchází do karavanů a my pokračujeme v téměř dokonalém pitném režimu. Jak pokročil den, pokročila i naše benevolence k dětem a jejich hrám. Výsledkem bylo, že čistily koryto nedalekého potoka, takže jsme je mohli ždímat. Uléháme nezvykle brzo, jednak jsme unaveni a také nás zítra čeká brzké vstávání, abychom byli mezi prvními na kopci a vydováděli se na manšestru. A jak jsme si naplánovali, tak jsme i provedli. Dopolední lyžování je skvělé a lítáme nahoru, dolů, abychom poté zopakovali včerejší program. Ale plány klidného odpoledne nám nabourávají děti. Bez rodičů to není ono a začínají prudit. Nevím už koho to napadlo, ale je to skvělá myšlenka. Jendovi a Lucce dáváme do ruky prázdný půllitr jako nástroj ke stavění hradů ze sněhu a vyzýváme je k tvorbě. Geniální.

Nevím co stále ty naše ženy mají s tím hlídáním, vždyť je to tak jednoduché a navíc nás to baví. Hodina klidu je za námi a my vyrážíme dolyžovat den. Večer se k nám přidává Jirka, který křtí svůj nový karavan právě tímto prvním výjezdem. Tím pádem je o večerní zábavu postaráno, protože karavanisté se vyznačují tím, že jsou schopni diskutovat o svém koníčku dlouhé a dlouhé hodiny. Předpověď počasí se plní do puntíku a pátek je opět zalitý sluncem. Dnes jsme "za držáky" a lyžujeme téměř bez přestání až do odpoledne, kdy sjíždíme do údolí a vydáváme se pěšky, po pěšině podél řeky do nedalekého Spital am Phyrm. Měla to být trochu změna a zároveň odměna pro děti ve formě večeře v nějaké z místních hospod. Cesta tam, byla ještě plná elánu a veselí, ale vše mělo skončit v centru města, kde byla otevřena pouze jedna zahulená hospoda, půjčovna lyží a čerpací stanice! To je konec iluzí a začátek nekonečných slibů našim dětem, které musíme motivovat k 6km pochodu zpět. A tak pěkně to dnes začalo.... Sobota je posledním dnem, kdy si Jenda může dát svůj oblíbený germknödel, loučíme se z ve Wurzeralmem, bylo tu krásně.

3/2007

Autor: Petr Havránek | středa 15.3.2017 16:52 | karma článku: 9,81 | přečteno: 417x

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 166x | Diskuse| Cestování

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,63 | Přečteno: 162x | Diskuse| Cestování

8.5.2023 v 11:25 | Karma: 16,81 | Přečteno: 842x | Diskuse| Cestování

Velikonoční Mallorca

Perla Středozemního moře, místo s příjemným celoročním podnebím, takový je ostrov Mallorca. Španělské území je rájem pro cyklisty, trekaře i milovníky odpočinku, dobrého jídla a pití.

18.4.2023 v 12:26 | Karma: 16,06 | Přečteno: 356x | Diskuse| Cestování

Gruzie – Velký Kavkaz

Gruzie je pro nás Středoevropany ještě stále exotickým koutem planety. Většina cestovatelů si k poznání země vybírá letní měsíce, my ne! Poletíme v plné zimní sezóně a oblast Velkého Kavkazu poznáme se skialpými lyžemi na nohou.

10.3.2023 v 7:00 | Karma: 16,50 | Přečteno: 667x | Diskuse| Cestování

Dolomity na skialpech.

Dolomity máme všichni rádi, většina z nás se jimi proháněla na kole, prošla po turistických stezkách, nebo se nechala ohromit jejich majestátností a krásou z hřebenů rozeklaných skal. Ale se skialpovými lyžemi to bude premiéra.

17.2.2023 v 12:14 | Karma: 11,74 | Přečteno: 216x | Diskuse| Cestování

Cesta severním Vietnamem

Vietnam, země na jihovýchodě Asie byla v mém hledáčku již dvakrát. Ale pokaždé se mi do odletu připletly nějaké nepříjemnosti a z cesty sešlo. Tentokrát vše klaplo. Do třetice všeho dobrého, snad ...

6.12.2022 v 15:31 | Karma: 19,94 | Přečteno: 671x | Diskuse| Cestování

Grossarl a okolní kopce

Krátké volno strávíme u našich jižních sousedů, jen hodinu cesty od Salzburgu, v malém městečku Großarl.

18.8.2022 v 10:47 | Karma: 12,25 | Přečteno: 243x | Diskuse| Cestování

Z Insbrucku na Stubai.

Když se řekne Stubai, většině z nás se vybaví ledovec, lyžování, nebo vysoko horská turistika. U mě to bylo do prvního červencového víkendu stejné. Ale po něm už ne!

29.7.2022 v 8:32 | Karma: 15,81 | Přečteno: 355x | Diskuse| Cestování

Norsko, Sunnmorské Alpy.

Norsko je mekkou cestovatelů, toužících po volném pohybu v nespoutané přírodě s nekonečným množstvím fjordů, zálivů, ale i malebných vesniček a měst. Naše cesta míří do srdce Sunnmorských Alp, k fjordu Hjorundfjord.

8.4.2022 v 7:00 | Karma: 16,10 | Přečteno: 519x | Diskuse| Cestování

Ötztalské Alpy – okolí Längenfeldu.

Ötztalské Alpy jsou zaslíbeným místem všech skialpinistů. Dobře dostupná oblast s příjemnými kopečky i ostrými hroty horských velikánů, včetně nekonečných plání s panenským sněhem. vzhůru do Tyrolska.

19.2.2022 v 7:00 | Karma: 13,73 | Přečteno: 260x | Diskuse| Cestování

Ski alp nad Schnalstalským údolím

Schnalstal, oblast v severní Itálii, na hranicích s Rakouskem se stala naší náhradní destinací po zpřísnění restrikcí u našich jižních sousedů. Improvizace, která se vyplatila. Když to nejde ze severu, půjde to z jihu!

18.12.2021 v 7:00 | Karma: 11,20 | Přečteno: 285x | Diskuse| Cestování

Lago di Garda

Konečně! Tohle jednoduché slovo vystihuje vše, co je ukryto v mé duši. Konečně můžeme vyrazit dál, než za hranice naší republiky. A symbolicky do naší druhé “domoviny” - k jezeru Lago di Garda, Torbole.

18.11.2021 v 14:38 | Karma: 17,81 | Přečteno: 626x | Diskuse| Cestování

Na skok v Totes Gebirge.

Hinterstoder, malá obec uprostřed bělostných hor Totes Gebirge a nad ní nejznámější a zároveň i nejvyšší hora pohoří Grosser Priel (2 515 m n. m.). To byl cíl naší víkendové akce.

27.9.2020 v 7:00 | Karma: 16,47 | Přečteno: 629x | Diskuse| Cestování

Toulky po vrcholcích hor.

Hory fascinují mnohé z nás. Vysoké štíty, sahající až do oblak, strmé skály pokryté ledovcem i bujná vegetace v údolích. Zde je několik mých vzpomínek na letošní toulky po kopcích.

29.8.2020 v 7:00 | Karma: 19,25 | Přečteno: 467x | Diskuse| Fotoblogy

Ötzalské Alpy a výstup na Wildspitze (3.770 m.n.m.)

Vrchol druhé nejvyšší hory Rakouska Wildspitz, sahá do výšky 3.770 metrů a je pro zdatné alpinisty relativně snadno dostupný. Ovšem ne vždy to platí na sto procent...

17.8.2020 v 7:00 | Karma: 16,03 | Přečteno: 682x | Diskuse| Cestování

Jak jsem nevylezl na Mont Blanc...

Střecha Evropy Mont Blanc (4.808 m n. m.) láká každoročně tisíce lezců a já nebyl výjimkou. Ale ne všichni mají to štěstí stanout na vrcholu.

31.7.2020 v 5:00 | Karma: 17,12 | Přečteno: 581x | Diskuse| Cestování

Berchtesgadensko

Nejzazší oblast německého Bavorska tvoří jakýsi poloostrov na rakouském území a pro všechny, kteří se nechají zlákat k jeho návštěvě, bude zcela jistě příjemným překvapením.