Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moje první 24 hodinovka na kole - Jihlava24MTB

24. 05. 2016 8:42:51
Je čtvrteční odpoledne, vracím se z cest domů a někde za Brnem mi zvoní telefon, volá kamarád Michal: "Ahoj jak se máš a co děláte s Honzou tento víkend "? Touhle větou, začíná celý příběh.

Když po pravdě odpovídám, že nic zásadního, je mi Michalem program určen. Pojedeme v sobotu dvaceti čtyř hodinový nonstop závod na kolech. Potřebují prý doplnit čtyřčlenný tým o dva blázny a tak si vzpomněl na mě. Nevím, zda jde o mojí charakteristiku nebo o důvěru. Vybírám to druhé a nechávám si den na rozmyšlenou. Mezitím sháním informace od těch, kteří tuhle adrenalinovou záležitost absolvovali a zjišťuji, že to vůbec nemusí být legrace, jak se na první pohled může zdát. Čtyři cyklisté, celý den kroužení po trati, nevyspalost, tma, záludný terén, únava a nulová zkušenost s podobným závodem. Ale výzvy se neodmítají, jdeme do toho!

Přistavuji dodávku k domu a začíná stěhování-dně matrace, spacáky, osm sad dresů, termo prádlo, čtyři svítilny, nabíječky a spousta jídla. Ale má to ještě jeden háček, pozvánka na páteční oslavu padesátin, kterou mám v kalendáři několik měsíců. Kombinace, která nemusí dopadnout dobře. Proto večerní oslavu trochu "šidím" s vědomím, že vstávám ráno v sedm hodin a vydáváme se s Honzou do místa závodu, do Jihlavy. Rozbíjíme zázemí na travnatém placu, bezprostředně u zóny pro střídání a jdeme si ještě na poslední chvíli projet trať " ať víme, do čeho jdeme", jak praví jedna kultovní filmová hláška.

Hned po startu je největší krpál a stoupá se prakticky nepřetržitě na polovině tratě, zbytek je už příjemně houpavý. Trasa je namotaná v bezprostřední vzdálenosti centra města, v lesích, parku a poslední část nás vede přímo na náměstí. A zde je v pravé poledne i start. Jedna věc je samotné šlapání a druhá, neméně důležitá, je taktika. Jde o to, jak nastavit střídání, v jakém intervalu a pořadí. Okruh měří 8km a strávíme na něm asi 23 minut, proto jdeme do střídání vždy po kole a zkusíme každý z nás jet na plno s tím, že na regeneraci máme asi 50 minut.

První kolo rozjíždí Martin výborně, Honza umístění svou jízdou potvrzuje a jsem na řadě já. První výjezd do kopce se povedl a pomalu chytám správné tempo. Po trati jsou i diváci, kteří motivují potleskem, ale největší koncentrace je na zahrádce hospody, která bezprostředně sousedí se schody, které sjíždíme. Poslední stovky metrů a jsem v cíli, vyráží Michal. V tomhle tempu jedeme až do setmění, najíždíme si trať, vrýváme si její záludnosti do paměti, protože v noci se nám každý detail bude hodit.

Slunce zapadá za les a my se pomalu chystáme na noční etapu, montujeme na řídítka svítilny, na přilby čelovky, oblékáme teplejší bundy a měníme taktiku. Do půlnoci pojedeme stejně, ale potom dáme každý z nás dvě kola, aby si mohli ostatní více odpočinout a zregenerovat.

První jízda za tmy je zážitek, kužel světla určuje směr jízdy, tu a tam vidím červené koncové světlo jiného závodníka, jinak tma tmoucí. Půlnoc je tady, Michal jede jako první double a my se zachumláváme do spacáků. Ale taktika se hroutí hned na začátku, Martin, který má střídat zaspává a Michal musí ještě na jeden okruh, z něhož se vrací v hantýrce cyklistů, úplně prošitý. Na noční jízdě je nejhorší vylézt z vyhřátého spacáku, navléknout si mokré a studené věci a v té zimě jít na trať. Na mě vychází třetí ranní, klepu se jak osika, ani zimní bunda nepomáhá. Na trati jsem skoro sám a únava se hlásí o slovo. Ale ani pátá ranní není o nic lepší, sice se již rozednívám, ale tělo se začíná vzpouzet.

Po dojetí si uvědomuji, že jsme již ve dvou třetinách maratonu, slunce začíná hřát a s vědomím blížícího se konce, se nám vlévá nová energie do žil. Výkony sice nedosahují kvalit předešlého dne, ale stále jedeme výborně a držíme se dokonce v popředí pelotonu. Máme před sebou každý z nás poslední dva okruhy, mačkáme ze sebe všechno, co v nás zbývá.

Celý maraton bych rozdělil do třech fází. První, do setmění, je o výkonu, závod jak má být, hledí se na ujetý čas a pořadí, setmění s sebou přináší nový pohled na věc, opatrnost, únavu a jede se na morál, rozednění a nový den, znamená sáhnout si na dno sil a pokusit tam najít poslední jejich zbytky.

Je tu můj poslední okruh a po něm poledne, zvládli jsme to! Máme za sebou 440 Km s celkovým převýšením více jak 2 Km. Únava je ta tam, převládá pocit, pro který jsme to všichni podstoupili, překonat sám sebe a posunout hranici svých možností zase o kousek dál.

Autor: Petr Havránek | úterý 24.5.2016 8:42 | karma článku: 17.88 | přečteno: 702x

Další články blogera

Petr Havránek

Zanzibar - z pralesa za delfíny

Jak dopadlo naše setkání s delfíny a je prales Jozani forest místem, kde lze pozorovat volně žijící opice Red Colobus? Na to odpoví další díl našeho poznávání ostrova.

18.9.2017 v 7:00 | Karma článku: 8.30 | Přečteno: 168 | Diskuse

Petr Havránek

Zanzibar - korálový rif

Máme za sebou krátkou aklimatizaci na ostrově a je nejvyšší čas k poznávání zdejší fauny a flóry. Před námi je návštěva spice garden a prozkoumání korálového rifu.

4.9.2017 v 7:00 | Karma článku: 10.70 | Přečteno: 329 | Diskuse

Petr Havránek

Zanzibar - přílet

Zanzibar, perla Indického oceánu, ostrov mnoha vůní a chutí, místo s nekonečně dlouhými plážemi, ale i rodiště Freddie Mercuryho. Právě do těchto míst, míří naše cesta.

25.8.2017 v 8:55 | Karma článku: 17.35 | Přečteno: 576 | Diskuse

Petr Havránek

Suchdol nad Lužnicí

Když se manželka svěří svým kamarádkám, že na víkend vyráží s rodinou do Paříže, může to u některých vyvolat i závist, ale jen co dodá, že se nejedná o velkoměsto na Seině, ale o kemp nedaleko Suchdola nad Lužnicí, vše je jinak...

21.8.2017 v 7:00 | Karma článku: 12.38 | Přečteno: 381 | Diskuse

Další články z rubriky Sport

Lubomír Stejskal

Potvrzeno: Giro d´Italia odstartuje poprvé mimo Evropu. V Izraeli

Kdo sleduje slavný cyklistický závod Giro d ́Italia, dobře ví, že počínaje rokem 1965 začaly některé ročníky mimo Itálii. Loni v Nizozemí, předtím v Severním Irsku, Dánsku, Belgii i jinde v Evropě.

19.9.2017 v 10:45 | Karma článku: 8.66 | Přečteno: 126 | Diskuse

Lukáš Otys

Derby S – Sparta jako varování pro český sport

Aktuální problémy slavného letenského klubu by měly být důvodem k upření naší pozornosti k budoucnosti celého českého fotbalu, potažmo našeho obecného přístupu ke sportu jako celku.

18.9.2017 v 17:06 | Karma článku: 17.76 | Přečteno: 814 | Diskuse

Ondřej Prokop

Na Opatově by mohl vyrůst zimní stadion

Na Jižním Městě by se mohlo v příštích letech začít s výstavbou víceúčelového zimního sportoviště. To by mělo být postaveno na Opatově, v místě atletického stadionu, poblíž základní školy Ke Kateřinkám.

17.9.2017 v 19:53 | Karma článku: 4.52 | Přečteno: 126 | Diskuse

Iva Apanasenková

Fotbal Slavie - Sparta a policejní manévry

Fotbalové utkání Slavie – Sparta se koná dvakrát do roka. Z toho na fotbalovém stadionu Slavie jednou. Pokud jste náhodou nedaleko stadionu, nechtěně se zúčastníte i policejních manévrů. Zážitek. Napětí. Kam se hrabe fotbal.....

17.9.2017 v 18:23 | Karma článku: 27.34 | Přečteno: 1729 | Diskuse

Daniel Tomáš

Vzdávám se působení ve fotbalové reprezentaci ČR

Nošení dresu se lvíčkem na prsou považuji za jednu z největších ctí, které se může člověku v naší zemi dostat. Skutečně těžko se této pocty vzdává dobrovolně. Já však, i přes můj stále produktivní věk, tak činím.

15.9.2017 v 8:13 | Karma článku: 32.77 | Přečteno: 2591 | Diskuse
Počet článků 141 Celková karma 12.69 Průměrná čtenost 489

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.